Hondarribiko Udalekuen Ondare Immateriala
UPNArekin lankidetzan egindako proiektua
Kontzeptua eta egindako ekintzak
Fundación Caja Navarra eta Nafarroako Unibertsitate Publikoa elkarlanean aritu ziren 2024an, kolonien balioa nabarmentzeko proiektu bat abian jarriz, ondare kulturala eta emozionala diren aldetik.Proiektuaren helburu nagusia Hondarribiko kolonien historia eta memoria berreskuratzea eta balioan jartzea, baita haien eragin soziala aztertzea ere. Erabilitako metodologia nagusiki kualitatiboa da, baina inpaktu sozialaren inguruko inkesta kuantitatibo bat ere jasotzen du. Edukien analisia da oinarria (multimedia dokumentazio sakona eta ahozko elkarrizketak).
Prozesuaren lehen urtean honako urrats hauek eman dira:
- Idatzi gabeko datuen bilket
- Kolonien denbora-lerroa egitea
- 50 objektu adierazgarriren argazki bilketa
- 50 argazki eta irudi mugikor adierazgarriren bilketa
- Kolonien 360ºko bisita birtuala egitea
- Elkarrizketa mota guztietarako oinarrizko galdekizunak eta elkarrizketatuko 50 pertsonaren zerrenda prestatzea
- 14 elkarrizketatan banatutako 12 orduko grabazioa egitea
- Inpaktu sozialeko galdekizun informatikoa egitea
Ondare Emozionala
Hondarribiko udalekuetako proiektuak 90 urteko ibilbidea du, eta familiartekoen bidez gozatu, lan egin edo ezagutu duten pertsonen komunitate zabala osatzen du. horregatik, neska-mutilentzako hezkuntza-jarduera baino askoz gehiago bihurtu da.
Belaunaldiz belaunaldi erreferente bihurtu da, eta arlo emozionalari lotutako hainbat gai nahasten dira bertan. víctor eusak eraikitako eraikina nafarroan milaka pertsona batzen dituzten sentimendu eta bizipen arrunten topagune bihurtu da.
Hondarribiko udalekuetako ondare emozionala honako hauek osatzen dute:
- Pertzepzioak eta emozioak. proiektu honek oroitzapenak berreskuratzen ditu eta, horiekin batera, pertzepzio eta emozio nagusiak.
- Balioak. kolonietako esperientziari atxikitzen zaizkion balioak aztertzen dira, belaunaldien arabera aldatzen direnak.
- Loturak. koloniekin sortu zituzten loturak (identitarioak, afektiboak, denborazkoak eta/edo esperientziazkoak) aztertzen dira.
- Eragin pertsonala. zer izan zen udalekuen esperientzia haientzat?

