Skip to content

Isterria

Zentroa berritzea eta ekimen berritzaileak

Isterria Hezkuntza Bereziko Zentroa

Isterria Hezkuntza Bereziko Zentroaren 2024ko proiektua egiten duen lanaren
adibide ona da. Begien bistatik galdu gabe ikastetxe baten ohiko jarduera eta
zerbitzu gehigarriak, hala nola lan aurreko prestakuntza-tailerra eta egoitza, ez zen
falta izan ekimen berritzaile osagarriak garatzea eta prestakuntza-lan bat egitea,
jardunaldi sektorialetan parte hartzea edo bere eremuko hainbat eragilerekin
aliantzak bultzatzea.

Era berean, urte horretan, zentroaren egoitzaren zati bat berritzeari ekin zitzaion.
Udako hilabeteak aprobetxatuz, zerbitzu hori osatzen duten etxeetako biren ordez
eraiki berri diren beste bi jarri ziren, berrikuntza horrek ikasleei eragin ez ziezaien.
Prozesu horren lehen fasea da, eta 2025ean amaituko da, beste bi etxe ordeztuta.

2022/23 IKASTURTEKO ERABILTZAILEAK

PROFESIONALAK

EGOITZAKO PERTSONAK

IKASTETXEKO IKASLEAK

"LAN AURREKO PRESTAKUNTZA ZENTROAN" ARTATUTAKO PERTSONAK

FAMILIEN GOGOBETETZE-MAILA (10etik)

PROFESIONALEN GOGOBETETZE-MAILA (10etik)

Desentzibilizazio Sanitarioko Proiektua

Proiektu honek 2022an lortu zuen Nafarroako Gobernuaren Gizarte Berrikuntzako Sariaren ondoren, 2024an beste aintzatespen bat ekarri zuen. Kasu honetan, CECAk bigarren saria eman zuen Gizarte Ekintza kategorian. Ekimen honen helburua da adimen-desgaitasuna duten pertsonek osasunera jotzeko aukera gehiago izatea, arazo dezente baitituzte mediku-kontsultei aurre egiteko. Ekimen
honen abiapuntua Isterria EHEko ikasleen eta haien familien esperientzia da, eta desgaitasuna duten pertsona guztientzako pilotajea izateko bokazioa du.

Aurreko urteetan, osasun-arloko profesionalak, Osasun Zientzietako ikasleak eta Osasun Pasaportea sortzeari buruzko aurretiazko faseak garatu zituen proiektu honek. Pasaporte hau pertsona bakoitzaren dokumentu indibiduala da, ezaugarri eta berezitasun indibidualak dituena, eta osasun-langileei pazienteari buruzko ezagutza handiagoa izaten eta kontsultari modu eraginkorragoan aurre egiten laguntzen die.

2024an, proiektu honek aurrerapauso bat eman zuen telefono mugikorretarako aplikazio bat sortuz, eta bertan bisita birtual bat egin ahal izango du hainbat osasun- zentrotara, hala nola osasun-zentroetara edo ospitaleetara. Aurretiko bisita birtual horrek aukera ematen die familiei eta osasun-langileei kontsultak prestatzeko eta arrakasta-ehuneko handiagoa lortzeko. App honen izena Tour Salud 360 da, eta 2025ean hasi da edonorentzat modu irekian erabiltzen.

Naturaren Gela

2024. urtea bultzada erabakigarria izan zen Naturaren Gelaren proiekturako. CEE Isterriako ingurune naturala aprobetxatzen duen espazio bat, eta beste erakunde batzuen aurretiko esperientzia bat basoko bainuek desgaitasun intelektuala duten pertsonengan duten eragin positiboaren inguruan.

BIBOS ekimenak Foresna, Gure Sustraiak, Basartea, Aspace eta CEE Isterria erakundeak biltzen ditu. Ekimen honekin hasi ziren, baina orain Isterria EHEko pinudiaren espaziora eta ikastetxeko ikasleen zirkunstantzia zehatzetara egokitzen da.Ekimen honen helburu nagusia ikasleen autorregulazio-gaitasuna sustatzea da, basoko ingurune naturalarekin zuzeneko kontaktua eginez. Esperientzia-
metodologia erabiliz, proiektu honek ikasleen zentzumen-gaitasunak aprobetxatu nahi ditu, ongizate emozionala eta fisikoa sustatzeko.

Helburuak:

  • Autoerregulazioa sustatzea: Ikasleei emozioak erregulatzea eta ongizate orokorra
    hobetzea ahalbidetuko dieten teknikak eta praktikak erraztea.
  • Ingurune naturalarekin kontaktua: Basoko ingurune naturala zentzumenak
    estimulatzeko eta estresa murrizteko baliabide terapeutiko gisa erabiltzea.
  • Esperientzia-metodologia: Naturarekin lotuta ikastea eta haztea ahalbidetuko duten
    esperientzia zuzenak eta sentsorialak ematea.
  • Garapen integrala: Garapen emozional, kognitibo eta fisikoan laguntzea, aire
    zabalean eta basoko biodibertsitatearekin kontaktuan dauden jardueren bidez.

Inpaktua Ingurunean

Azken urteotan, Isterria lanean ari da, bereziki, adimen-desgaitasunaren eremuarekin era askotako harremanak dituzten beste eragile batzuekin. Horrela, atal honetan hainbat gai sar daitezke, hala nola talde profesionalaren prestakuntza, jardunaldi sektorialetan parte hartzea, beste erakunde batzuen hazkunderako prestakuntza-jardueretan laguntzea, antzeko beste zentro batzuetara bisita egitea
edo unibertsitateekin eta hirugarren sektoreko erakundeekin hitzarmenak formalizatzea.

CEE Isterriako lantaldearen zati batek beste erakunde batzuen jardunaldi eta mintegietan parte hartu du, osasun mentalaren edo kirol-jarduera inklusiboen arloan zentroak duen esperientzia azalduz. Ikasleak proposamen horietako batzuen parte dira, hala nola birziklatze-tailerrak, irrati-programa bat sortzea, komunikabideetan eta Hondarribiko udalekuetako Nafarroako Kutxa Fundazioaren proiektuan parte hartzea.

Eskolatze-eredu Berriak

CEE Isterriako Enklabe Gela berri bat irekitzea Bigarren Hezkuntzako ikastetxearenbbarruan, FEC Vedruna ikastetxean. Berrikuntza horri eskolatze konbinatuko modalitateko bi ikasle gehitu zitzaizkion: Cuatro Vientos ikastetxean eta Virgen del Caminon.

Isterriaren espirituaren barruan, etengabeko hobekuntzarako zentroa baita, Ikasleen Arreta Integralerako Ereduaren (MAIA) ebaluazioa egiten da, Nafarroako Unibertsitatearen laguntzarekin.

Kode Deontologikoa

Zentroaren jardueraren eremu etikoko lana sartzeak hobekuntza ekarri zuen zentroaren egunerokotasunaren barruan. Jarraibide batzuk izatea, ikasleek izan ditzaketen erreakzioen aurrean talde profesionalaren egoera delikatu batzuk kudeatzeko.

Prozesu horren hasieran, etikako talde eragile bat sortu zen ikastetxearen barruan, kanpoko erakunde baten laguntzarekin. Talde horren helburu nagusia jokabide-kode deontologiko bat egitea zen, Isterriko talde profesionalari aplikatzeko.

2024an, helburu hori lortzeko hainbat urrats egin ziren, eta dokumentu horren zirriborroa egin zen. Oso alderdi baliotsua da ikastetxeko taldearentzat berarentzat eta Isterriko ikasleen familientzat.

Eraldaketa Digitala

2024. urtea aurrerapauso bat izan zen teknologiarekin zuen harremanean. Nafarroako Kutxa Fundazioak hasitako eraldaketa digitaleko prozesuaren ondorioz, plataforma bat jarri zen martxan, ikasleen eta familien informazioa kudeatzeko. Zentrora joaten diren pertsonen arreta eta Isterriko talde profesionalaren lan egiteko
aukerak hobetzen dituen neurria da.

Isterriaren webgunea errealitate bihurtu zen aurten. Ikastetxearen atari instituzional honekin, ikastetxearen, bere jardueraren, zerbitzuen, metodologiaren, proiektuen eta instalazioen ikuspegi zehatzagoa eta osoagoa eskaintzen da. Ikastetxearen irudia hobetzeko tresna bat da, eta aukera on bat, ezagutzen ez duten pertsonek hobeto egin dezaten.